مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 08:552021-09-27سياسي

سفر ارزیابان یونسکو به کاروانسراهای ایرانی و جنگل های دیزمار


مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی از ورود ارزیابان یونسکو برای بررسی میدانی دو پرونده کاروانسرای ایرانی و الحاق جنگل های دیزمار به پرونده جهانی جنگل های هیرکانی در نیمه اول مهر و آبان خبر داد.

- ، مصطفی پورعلی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، دو کارشناس ارزیاب کمیته میراث جهانی یونسکو اعزامی از ایکوموس جهانی، در نیمه اول مهرماه سال جاری وارد ایران می شوند و حدود 20 روز در ایران حضور خواهند داشت و 56 کاروانسرای منتخب را که در پرونده ثبت جهانی کاروانسرای ایرانی معرفی شده است، مورد ارزیابی میدانی قرار می دهند.

وی افزود: پرونده کاروانسرای ایرانی پرونده بسیار حائز اهمیتی است و به عنوان یک پرونده زنجیره ای بخش قابل توجهی از استان های کشور را که شامل 24 استان است، در برمی گیرد.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی تصریح کرد: امید است با همکاری همه مقامات و مسئولان ذی ربط این ارزیابی به خوبی انجام شود.

مطالعات این پرونده چندین سال است که به طول انجامیده و به امید خدا بررسی نهایی این پرونده در تابستان 1401 در کمیته میراث جهانی یونسکو مطرح و انجام خواهد شد.

پورعلی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده ابتدای آبان ماه سال جاری نیز ارزیاب اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعی (IUCN)، اعزامی از کمیته میراث جهانی یونسکو برای بررس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر ارزیابان یونسکو به کاروانسراهای ایرانی و جنگل های دیزمار

سفر ارزیابان یونسکو به کاروانسراهای ایرانی و جنگل های دیزمار