مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:552021-09-27سياسي

«اربعین» موجب اتحاد مُوحّدان جهان است


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت بزرگداشت اربعین حسینی در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه با کرونا، اجتماعات گسترده این روز را سبب اتحاد بین الادیانی موحّدان عالَم دانست.

- آیت الله سیدهادی رفیعی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آیه مبارکه وَ واعَدنا مُوسی ثَلاثینَ لَیلَه و اتمَمناها بِعَشر فَتَمّ میقاتُ ربّه أَربَعینَ لَیلَه .

اربعین را به عنوان موضوعی دارای ریشه در قرآن کریم و ادیان گذشته معرفی و بیان کرد: در اهمیت اربعین حسینی همین بس که امام صادق (ع) برای این روز زیارتنامه مخصوصی دارند، ضمن آن که این اجتماع میلیونی در دنیا بی نظیر است و سبب شکست توطئه های دشمنان دین خدا می شود.

وی اجتماع میلیونی اربعین را حرکتی مثبت در راستای اتحاد بین الادیانی موحّدان جهان دانست و گفت: وقتی که مؤمنین در روز اربعین در کربلا حاضر می شوند و مضامینی مانند توحید، نبوّت، امامت، معاد، تولّی، تبرّی، انسان سازی و یا جامعه سازی را مورد توجه قرار می دهند، این خود یک آموزش بزرگ دینی است که در اجتماع میلیونی اربعین به آن پرداخته می شود.

رییس مؤسسه امام هادی(ع) با بیان اینکه امروزه حرکت عظیم اربعین، شیعه و سنی را با هم مقابل دشمن واحد متحد کرده است خاطرنشان کرد: باید گفت محبّت مسلمین نسبت به حضرت سیدالشهدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اربعین» موجب اتحاد مُوحّدان جهان است

«اربعین» موجب اتحاد مُوحّدان جهان است