مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 06:302021-09-26اقتصادي

«روستا گلخانه» در استان فارس ایجاد می شود


مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت:برای افزایش راندمان و توسعه بهره وری منابع پایه آب و خاک، روستا گلخانه ها در فارس احداث می شود.

- ، هدایت الله رحیمی افزود: احداث روستا گلخانه به 3 مشکل اساسی آب و اشتغال و توسعه بازار به عنوان سه چالش مهم کشور پاسخ مثبت می دهد.

او افزود: رویکرد سازمان تعاون روستایی فارس مدیریت بهینه بهره وری در سیستم تولید، افزایش بهره وری آب و خاک و تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه ای در راستای اعتلای حداکثری کشاورزی است.

به گفته رحیمی، با توجه به کم آبی، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در این استان، توسعه کشت گلخانه ای است و از این رو سه مکان در شهرستان های کوار، لپویی و فسا به عنوان پایلوت احداث روستا گلخانه ای انتخاب شد.

او ادامه داد: با استفاده از ظرفیت تعاونی های تحت پوشش در فاز یک 20 هکتار فضای گلخانه ای در روستای مظفری کوار و 17.

5 هکتار در لپویی زرقان احداث شده و مجوز 40 هکتار فضای گلخانه ای در شهرستان فسا نیز اخذ شده و در روند اقدامات قانونی قرار دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس افزود: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی کشور و خشکسالی های پی در پی در تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه ای کشور، الگوی توأمان آب و خاک در اولویت قرار دارد تا بتوانیم با سه اصل (تولید اقتصادی)، (حمل و نقل ارزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«روستا گلخانه» در استان فارس ایجاد می شود

«روستا گلخانه» در استان فارس ایجاد می شود