مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:452021-09-25سياسي

ارتقا دانش و مهارت های توان بخشی شناختی / زندگی بیماران عصبی و حرکتی بهبود می یابد


یکی از ظرفیت های دانش و فناوری شناختی در حوزه توان بخشی و یاری رسانی به بیمارانی است که از عارضه های عصبی و حرکتی رنج می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ما با وجود این که توان بخشی شناختی طیف گسترده ای از تجهیزات و ابزارها، مهارت های و فناوری ها را در بر می گیرد، آگاهی عمومی جامعه نسبت به این حوزه نسبت به ظرفیت هایش ناچیز است.

 ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری رویدادهای مجازی آگاهی از مغز و شناخت و روش های کمک به بیماران تلاش کرده است به افزایش عمومی جامعه از مهارت های این حوزه کمک کند.

به گفته بهزاد دانایی پژوهشگر حوزه شناختی، با بیان این که ناتوانی در بسیاری از عملکردهای مغزی، در افراد آسیب دیده از مغز یا اختلال های شناختی، با توان بخشی بیماران عصبی بهبود می یابد ادامه می دهد: فرآیند توان بخشی شناختی، به طور کلی شامل مهارت ها و تمرینات خاص به همراه راهبردهای فراشناختی است.

این پژوهشگر حوزه شناختی درباره راهبردهای فراشناختی  و کاربرد ان توضیح می دهد: در مقابل مهارت های شناختی که درک و حافظه و احساسات را شامل می شود، راهبردهای فراشناختی به بیمار برای افزایش خودآگاهی در حل مسأله، یادگیری و خروج از وضعیت انفعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقا دانش و مهارت های توان بخشی شناختی / زندگی بیماران عصبی و حرکتی بهبود می یابد

ارتقا دانش و مهارت های توان بخشی شناختی / زندگی بیماران عصبی و حرکتی بهبود می یابد