مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 19:452021-09-22بين الملل

تلاش ریاض برای ترمیم روابط با تهران پس از خروج سامانه های پاتریوت آمریکایی


برخی از کارشناسان می گویند که پس از خروج سامانه های پدافند هوایی آمریکا از عربستان، ریاض در تلاش برای آرام سازی اوضاع منطقه و ترمیم روابط با ایران و ترکیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که پس از اقدام آمریکا در خارج کردن سامانه های پاتریوت از خاک عربستان سعودی، ریاض اکنون در برابر گزینه های دشواری قرار گرفته است که این کشور را وادار به تلاش برای آرام سازی اوضاع در منطقه می کند.

چند روز پیش، خبرگزاری آمریکای آسوشیتدپرس گزارش داد که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا در چند هفته اخیر تعدادی از سامانه های آمریکایی ضد موشک را از پایگاه هوایی الامیر سلطان در حومه ریاض خارج کرده است ؛ پایگاهی که پس از حملات موشکی و پهپادی در سال 2019 به شرکت نفت آرامکو، میزبان چند هزار نظامی آمریکایی بود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز در ماه ژوئن امسال خبر داد که دولت بایدن تمایل دارد توجه خود را بر رویارویی با را کاهش دهد.

دو کارشناس در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی در ارتباط با این گام آمریکا اظهار داشتند که واشنگتن ریاض را در وضعیتی دشوار قرار داده است؛ وضعیتی که نیازمند آن است عربستان اوضاع منطقه را آرام کند و در عین حال، روابط خود با ایران و ترکیه یا یکی از این دو کشور را بهبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ریاض برای ترمیم روابط با تهران پس از خروج سامانه های پاتریوت آمریکایی

تلاش ریاض برای ترمیم روابط با تهران پس از خروج سامانه های پاتریوت آمریکایی