مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 08:102021-09-22سياسي

خاطره نویسی اُسرای جنگ در کتابخانه ملی


رییس گروه ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: خاطره نویسی اُسرای جنگ و انتشار آن ها از مهم ترین منابع موجود در کتابخانه ملی ایران است که همواره مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ایرج عنایتی زاده گفت: خاطره نویسی اُسرای جنگ و انتشار آن ها بخش قابل توجهی از منابع دفاع مقدس است که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

یادداشت های روزانه سیدناصر حسینی پور، نمونه ای از این آثار است که مجموع این خاطرات در کتابی با عنوان پایی که جا ماند منتشر شده است.

رییس گروه ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: سیدناصر حسینی پور در 16 سالگی وارد جبهه جنگ شد و یادداشت های روزانه، مشاهدات و خاطرات خود از دوران اسارت را به رشته تحریر درآورده که این کتاب به زبان فرانسه ترجمه شده است و در کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود.

او بیان کرد: همچنین بیش از 200 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در تالار ایرانشناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است که اغلب این منابع به زبان انگلیسی است و دیگر منابع به زبان های فرانسوی، آلمانی، روسی و ایتالیایی موجود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطره نویسی اُسرای جنگ در کتابخانه ملی

خاطره نویسی اُسرای جنگ در کتابخانه ملی