مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-21ورزشي

ورزش؛ محرکی برای حرکت معلولین در جریان زندگی عادی


به گفته یک کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی  فعالیت های ورزشی منظم، محرکی قوی برای به حرکت درآوردن معلولین درجریان زندگی عادی محسوب می شود.

  - ایسنا/کرمانشاه به گفته یک کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی  فعالیت های ورزشی منظم، محرکی قوی برای به حرکت درآوردن معلولین درجریان زندگی عادی محسوب می شود.

  ساحل طلایی در نهمین روز از پویش ایران تندرست با موضوع ورزش و معلولین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: معلولیت عارضه ای است که در نتیجه یک نقص بوجود می آید و انجام فعالیت های طبیعی فرد را محدود و یا گاها با مانع مواجه می کند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل متحد سال 1990 اعلام کرد که بین دو تا 20 درصد از جمعیت کشورهای جهان معلول هستتند که بالاترین آمار آن مربوط به کشورهای کمتر توسعه یافته بود.

رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش های همگانی استان با بیان اینکه در جوامع مختلف شناخت صحیحی از افراد معلول وجود ندارد و نگرش افراد جامعه به آنها منفی است، افزود: در این جوامع تصور می شود که فرد معلول، شخص ناتوانی است که احتیاج به ترحم دیگران دارد و این نوع نگاه باعث شده تا افراد معلول یک احساس خجالت درونی داشته باشند و باور وابستگی به دیگران را در ذهن خود پرورش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش؛ محرکی برای حرکت معلولین در جریان زندگی عادی

ورزش؛ محرکی برای حرکت معلولین در جریان زندگی عادی