مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-20بين الملل

سفر اردوغان به آمریکا در بحبوحه اختلافات با بایدن


ترکیه امیدوار است روابط با آمریکا که سال هاست دستخوش مناقشات قرار گرفته است، با حضور رجب طیب اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل بهبود یابد.

- ترکیه امیدوار است روابط با آمریکا که سال هاست دستخوش مناقشات قرار گرفته است، با حضور رجب طیب اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل بهبود یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در سفر به آمریکا می داند به لطف تحولات در افغانستان او میتواند برای بهبود روابط با ایالات متحده اقدام کند.

در ابتدای سال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، آنکارا را به خاطر خرید موشک های روسیه به عنوان به اصطلاح شریک مورد تمسخر قرار داد.

اما ماه گذشته پس از آنکه طالبان پایتخت افغانستان را پیش از خروج آمریکا از آن خود کرد، بلینکن در توییتی نوشت که ترکیه یک متحد مهم ناتو و یک شریک ارزشمند در منطقه است.

این تغییر لحن شدید نسبت به اردوغان که یکشنبه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد، بیش از یک چشم انداز امید می بخشد که روابط با واشنگتن را که چند سالی است درگیر اختلافات به ظاهر پایان ناپذیر است، میتوان نجات داد.

امر کالیسکان، کارشناس مرکز فارن پالسی در لندن میگوید: اردوغان در ملاقات با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا او را متقاعد کرد که ترکیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر اردوغان به آمریکا در بحبوحه اختلافات با بایدن

سفر اردوغان به آمریکا در بحبوحه اختلافات با بایدن