مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:502021-09-19دانش

شهریار از درون کوره احساسات و خرد را پرورده است


استاد ادبیات و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: آن چیزی که از یک شاعر به جا می ماند بیش از آن که تکنیک باشد آن حرف کلامی است که یک شاعر زده است.

- ایسنا/زنجان استاد ادبیات و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: آن چیزی که از یک شاعر به جا می ماند بیش از آن که تکنیک باشد آن حرف کلامی است که یک شاعر زده است.

قربان ولییی (27 شهریورماه) در مراسم روز ملی شعر و ادب پارسی بزرگداشت استاد شهریار که به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بشریت بیش از آن که نیازمند به زبان باشد به درست شنیدن نیازمند است باید خوب شنید و از شنیده ها استفاده کرد و شعر یکی از راه های شنیدن در رابطه با مطالب خوب است.

وی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات، تصریح کرد: آن چیزی که از یک شاعر به جا می ماند بیش از آن که تکنیک باشد آن حرف کلامی است که یک شاعر زده است.

زندگی شهریار مانند سوختن در کوره احساس است اما نه فقط احساس، شهریار حس قوی دارد ولی در عین حال بسیار کوشیده که طعمه امواج احساسات محض نباشد وگرنه نمی توانست مثنوی های شگفت انگیز را بسراید و این سبک نشان می دهد که شهریار از درون کوره احساسات خردی را پرورده است.

این استاد ادبیات و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه احساس فقط عشق نیست، ادامه داد: صدها حس وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریار از درون کوره احساسات و خرد را پرورده است

شهریار از درون کوره احساسات و خرد را پرورده است