مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-19اقتصادي

علت ریزش شاخص بورس در دیروز چه بود؟


یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در نیمه دوم سال، بازار مثبتی را شاهد خواهیم بود، گفت: منفی بازار تا حدودی طبیعی بوده و بیشتر به علت انتظار بازار و سهامداران برای منتشر شدن عملکرد تولید و فروش شرکت ها است که در پایان شهریور ماه منتشر می شوند.

- ، مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ریزش شدید روز گذشته بازار گفت: این انتظار که بازار در این شرایط مثبت باشد، اشتباه است و معمولا قیمت سهام بعد از فصل مجامع تا 31 شهریور ماه که سود و زیان و عملکرد تولید و فروش شرکت ها منتشر شود، در سکون است.

بعد از آمدن عملکرد تولید و فروش شرکت ها هر سهمی که پتانسیل رشد را دارد، مثبت می شود.

این انتظار که شاخص باید همیشه مثبت باشد غلط است! این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: این انتظار که باید همیشه و مداوم بورس مثبت باشد انتظار غلطی است، روز گذشته جمع معاملات بورس و فرابورس 40 هزار میلیارد تومان بود که به این معنی است که پول در این بازار وجود دارد و اگر کسی فروشنده باشد، برای فروش سهام خود با مشکل مواجه نمی شود، به دلیل اینکه مشکل بازار پول و نقدینگی نیست.

وی ادامه داد: بازار باید منتظر دو اتفاق مهم باشد، اولی رسیدن عملکرد تولید و فروش و سود و زیان شرکت ها که برای 6 ماه اول در انتهای تابستان منتشر می شود و دومی تغییرات مدیریتی که در وزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت ریزش شاخص بورس در دیروز چه بود؟

علت ریزش شاخص بورس در دیروز چه بود؟