مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 03:352021-09-19سياسي

چرا و چگونه دانشگاه ها باید تغییر کنند؟


مدیرگروه آینده پژوهشی دانشگاه اصفهان توضیحاتی در خصوص شکل گیری دانشگاه های نسل اول تا چهارم ارائه و بر ضرورت تغییر دانشگاه همگام با تغییر و نیاز جامعه تاکید کرد.

- ایسنا/اصفهان مدیرگروه آینده پژوهشی دانشگاه اصفهان توضیحاتی در خصوص شکل گیری دانشگاه های نسل اول تا چهارم ارائه و بر ضرورت تغییر دانشگاه همگام با تغییر و نیاز جامعه تاکید کرد.

محسن طاهری، شامگاه (شنبه- 27 شهریورماه ) در وبینار تخصصی با عنوان چرا و چگونه دانشگاه ها باید تغییر کنند که به همت اندیشکده آینده پژوهی دانشگاه اصفهان به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه ها در سه عصر مختلف با تغییراتی همراه شده اند که سه عصر شامل عصر کشاورزی، صنعتی و عصر دانش محور است.

وی توضیح داد: در عصر نخست که عصر کشاورزی است، خلق ثروت از طریق کشاورزی میسر است و نیروی کار این عصر کشاورزان بودند.

در این عصر دانشگاه های نسل اول ظهور کردند که این دانشگاه ها بیشتر محفلی برای علاقه مندان به علوم انسانی و مسائل ماورای طبیعی بود.

جایی نه برای خلق ثروت و نه برای حل چالش ها و نه برای بهبود زندگی، بلکه دانشگاه صرفا جایگاهی برای مجادلات بی پایان در شناخت حقیقت بود.

دانشگاه های نسل اول مختص چه کسانی بود؟ عضو هیات علمی گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در این نسل از دانشگاه، فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا و چگونه دانشگاه ها باید تغییر کنند؟

چرا و چگونه دانشگاه ها باید تغییر کنند؟