مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-16پزشكي

آیا ظروف قابل استفاده مجدد با محیط زیست سازگار هستند؟


محققان 12 اثر زیست محیطی را در کل چرخه زندگی یک ظرف غذا ارزیابی کردند که شامل سهم ظرف در گرم شدن کره زمین و باران اسیدی، سمیت آن برای انسان و اکوسیستم های طبیعی و تاثیرات آن بر لایه ازن بود.

- با در نظر گرفتن این موارد، افراد باید برای مقابله با تاثیر آلودگی هوا، یک ظرف یک بار مصرف را 16 بار و برای مقابله با تاثیر مصرف منابع 208 بار استفاده کنند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که ظروف قابل استفاده مجدد می توانند برای محیط زیست از نمونه های یک بار مصرف خود بدتر باشند؛ این ظروف باید مقاوم تر و بادوام تر بوده تا بعد از هر بار مصرف، قابلیت چندین بار استفاده داشته باشند و این موارد باعث مصرف بیشتر مواد و انرژی خواهد شد و ردپای کربن نیز افزایش می یابد.

به نقل از ویفروم، نتایج بررسی ها نشان می دهد که با بحران زباله مواجه هستیم؛ در سراسر جهان ظرفیت محل های دفن زباله کامل شده است و در کشورهای در حال توسعه انباشتی از زباله های بازیافت شده وجود دارد.

منبع اصلی این ضایعات، بسته بندی موادغذایی است که باعث ظهور صنعت ظروف غذا و نوشیدنی قابل استفاده مجدد سازگار با محیط زیست شده است و پیش بینی می شود که ارزش آن تا سال 2027 در سراسر جهان 21.

3 میلیارد پوند و بیش از دو برابر ارزش آن در سال 2019 یعنی 9.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ظروف قابل استفاده مجدد با محیط زیست سازگار هستند؟

آیا ظروف قابل استفاده مجدد با محیط زیست سازگار هستند؟