مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-12اقتصادي

توسعه کشت ارقام تجاری و نیمه خشک خرما در استان کرمان


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی شمال استان کرمان از برنامه ریزی برای جایگزینی ارقام تجاری و نیمه خشک خرما در سطح استان کرمان خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهدی لطفعلی زاده گفت: استان کرمان با سطح زیر کشت بالغ بر 28 هزار هکتار شامل نهال و بارور، باغات نخیلات و تولید سالانه بیش از 150 هزار تن محصول و تعداد 18 هزار بهره بردار یکی از مناطق مهم خرماخیز کشور محسوب می شود.

وی افزود: مناطق عمده تولید محصول خرما در شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان، فهرج، شهداد و ارزوییه است که یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه ریزی جهت جایگزینی ارقام تجاری و نیمه خشک مانند پیارم و مجول در سطح استان است.

وی بیان کرد: میزان سطح زیر کشت خرمای پیارم حدود 600 هکتار و خرمای مجول در سطح 40 هکتاراست که در مناطق خرماخیز استان در سال های اخیر کاشت شده و سالانه حدود یک هزار و 200 تن محصول تولید و روانه بازار می شود.

لطفعلی زاده تصریح کرد: خرما یکی از محصولات مهم مناطق گرمسیری استان است که به لحاظ امنیت غذایی، اشتغال، در آمدزایی حفظ محیط زیست (به خصوص در این استان که از پیشروی کویر جلوگیری کرده است) و توسعه پایدار کشاورزی یک محصول مهم و استراتژیک می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت ارقام تجاری و نیمه خشک خرما در استان کرمان

توسعه کشت ارقام تجاری و نیمه خشک خرما در استان کرمان