مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-12دانش

ساخت ربات شبیه ساز حرکت ماهواره در دانشگاه تهران


دانشیار گروه مهندسی هوافضای دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران از موفقیت این دانشگاه در طراحی و ساخت ربات شبیه ساز حرکت ماهواره خبر داد و گفت: - این محصول جزو محصولات منتخب است.

دکتر امیررضا کوثری، دانشیار گروه مهندسی هوافضای دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا با بیان این که فرآیندهای طراحی و ساخت ماهواره فرآیندهای نسبتاً طولانی و هزینه بری هستند، اظهار کرد: دسترسی به سامانه های فضایی پس از فاز پرتاب، تنها با استفاده از لینک مخابراتی میسر است، از این رو لازم است پیش از پرتاب، در محیط های آزمایشگاهی با ایجاد تمهیداتی تا حد امکان از شکست های احتمالی و خسارت های ناشی از آن جلوگیری شود.

این دانشیار گروه مهندسی هوافضای دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت جایگاه آزمون های پیش از پرتاب و عملیاتی شدن ماهواره در مدار، در صنعت فضایی کشور خاطرنشان کرد: این آزمون ها توالی و سلسله مراتب خاصی دارند که از مراحل شبیه سازی رایانه ای آغاز شده و به سمت آزمون های سخت افزاری و تست های عملکردی و محیطی در سطح تجهیزات، زیرسیستم و سیستم پیش از فاز پرتاب ماهواره می انجامد.

دکتر کوثری توضیح داد: یکی از نکات مهم و متمایز در خصوص ماهواره ها، پرواز این سامانه ها در محیطی با گرانش بسیار کم و یا نزدیک صفر است که شرایط کارکردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ربات شبیه ساز حرکت ماهواره در دانشگاه تهران

ساخت ربات شبیه ساز حرکت ماهواره در دانشگاه تهران