مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-11بين الملل

وانگ یی: چین و ویتنام باید مراقب مداخله نیروهای فرامرزی باشند


وزیر امور خارجه چین در دیدار خود از ویتنام تاکید کرد که دو کشور باید صلح و ثبات به دست آمده در دریای جنوبی چین را گرامی بدارند و مراقب مداخله کشورهای فرامرزی باشند.

- به نقل از الجزیره، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با یک دیپلمات ارشد ویتنامی گفت که دو کشور باید از اقدامات یکجانبه در مورد دریای جنوبی چین که ممکن است اوضاع را پیچیده و اختلافات را بزرگ جلوه دهد، خودداری کنند.

وزارت خارجه چین امروز شنبه اعلام کرد که وانگ در جریان سفرش به ویتنام با فام بین مین معاون نخست وزیر این کشور صحبت کرده است.

وانگ در این رابطه گفت که دو کشور باید صلح و ثبات به دست آمده در دریای جنوبی چین را گرامی بدارند و هوشیار باشند تا در برابر مداخله نیروهای فرامرزی مقاومت کنند.

بر اساس گزارشات، وانگ همچنین قرار بود با همتای خود بی ثان سون در هانوی پایتخت ویتنام قبل از شرکت در نشست همکاری دو جانبه چین-ویتنام، ملاقات کند.

ویتنام اولین محل توقف وانگ برای دیدار از چهار کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که این اقدام واکنش پکن به سفر اخیر کامالا هریس معاون رییس جمهور آمریکا به آسیای جنوب شرقی تلقی می شود.

پیشتر و در اوایل شهریور، هریس در دیدارش از کشورهای سنگاپور و ویتنام با هدف کاهش از نفود امنیتی- اقتصادی چین در منطقه ایندوپاسیفیک، پکن را به ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وانگ یی: چین و ویتنام باید مراقب مداخله نیروهای فرامرزی باشند

وانگ یی: چین و ویتنام باید مراقب مداخله نیروهای فرامرزی باشند