مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-10بين الملل

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: کار طالبان حرفه ای بود


آمریکا گفت، طالبان پس از صدور مجوز نخستین پرواز چارتری حامل خارجی ها از جمله اتباع آمریکایی و ساکنان دیگر کشورها برای خروج از فرودگاه کابل، - کاری حرفه ای و موثر انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، هواپیمای خطوط هوایی قطر به سلامت در فرودگاه دوحه به زمین نشست و این نخستین گام مثبت از سوی طالبان است که واشنگتن دو دهه با آن درگیر نبرد بود.

وی با اشاره به فرودگاه بین المللی کابل گفت: طالبان در روند تسهیل خروج شهروندان آمریکایی و ساکنان با اسناد و اوراق هویتی قانونی و دائمی به وسیله هواپیماهای چارتری از فرودگاه کابل همکاری کرده است.

ما به این تلاش ها برای تسهیل خروج و سفر ایمن و با نظم تمامی شهروندان آمریکایی و افغان هایی که برای ما کار می کردند و دوست دارند افغانستان را ترک کنند، ادامه می دهیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اما تعداد دقیق افرادی را که با این هواپیماهای چارتری به دوحه رسیدند اعلام نکرد با این حال، گزارش هایی درباره 200 مسافر منتشر شده است.

پرواز این هواپیمای چارتی نخستین پرواز از کابل از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تصرف این شهر در 15 اوت به دست طالبان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: کار طالبان حرفه ای بود

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: کار طالبان حرفه ای بود