مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-10اقتصادي

با سهام افراد فوت شده چه کنیم؟


وراث بعد از دریافت گواهی انحصار وراثت به سپرده گذاری مرکزی رجوع می کنند و تا میزان سهمی که فرد متوفی دارد بین آن ها تقسیم شود، البته این امکان نیز وجود دارد که یکی از وراث به وکالت از بقیه سهامداران اقدام به خریدو فروش سهم کند.

- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بعداز فوت فرد، وراث قبل از مراجعه به کارگزاری یا سپرده گذاری مرکزی باید به دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرتضی شهیدی حقوقدان بورسی در پاسخ به این پرسش که با نظر به اینکه تعداد فوت ها در اثر ابتلا به کرونا زیاد شده است بعد از فوت، برای سهام فرد متوفی چه اتفاقی می افتد؟ بیان کرد: به علت اینکه سهام نیز مانند خودرو و مسکن یک نوع دارایی محسوب می شود، همان اتفاقی که بعد از مرگ برای سایر دارایی ها می افتد برای بورس نیز رخ می دهد.

این کارشناس حقوقی در رابطه با انحصار وراثت گفت: بعد از فوت فرد وراث برای دریافت دارایی های فرد فوتی باید انحصار وراثت کنند در رابطه با سهام نیز این امر برقرار است.

یعنی تک تک وراث به دادگاه می روند و در خواست انحصار وراثت می کنند، به عبارت دیگر افراد از انحصار وراثت دنبال تعیین کردن میزان دارایی فرد متوفی هستند و از این تعیین دارایی می خواهند بدانندبه هر وراث چه مقدر ارث می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با سهام افراد فوت شده چه کنیم؟

با سهام افراد فوت شده چه کنیم؟