مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 15:502021-09-08بين الملل

یک پایگاه سیا در افغانستان به دست طالبان افتاد


آمریکا از پایگاه ایگل در خارج از کابل برای تخلیه صدها سرباز آمریکایی و حدود هزار نفر از نیروهای ویژه افغان و خانواده های آنها استفاده می کرده است.

- آمریکا از پایگاه ایگل در خارج از کابل برای تخلیه صدها سرباز آمریکایی و حدود هزار نفر از نیروهای ویژه افغان و خانواده های آنها استفاده می کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پلیتیکو، ایالات متحده از پایگاه ایگل در خارج از کابل برای تخلیه صدها سرباز آمریکایی و حدود هزار نفر از نیروهای ویژه افغان و خانواده های آنها استفاده می کرده است.

این روزنامه به نقل از مقام های سیا نوشت که مقام های آمریکایی بی سر و صدا به شهروندان آمریکایی و افغان در معرض خطر از جمله کماندوهای افغان دستور دادند تا در سایه افزایش خطرهای ناشی از حمله تروریستی به فرودگاه اصلی پایتخت ، به پایگاه مخفی سیا در خارج از کابل بروند تا گذرگاهی امن برای عبور به آمریکا داشته باشند.

به گفته همین منابع، این عملیات محرمانه که طی چند هفته در ماه اوت انجام شد، منجر به خروج موفق صدها شهروند آمریکایی و افغان از جمله اعضای نیروهای ویژه نخبه افغان و خانواده های آنها شد.

به نقل از اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی مشارکت سیا در تخلیه را تأیید و تاکید کرد که این آژانس برای تسهیل دسترسی شهروندان در معرض خطر ایالات متحده و افغانستان به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پایگاه سیا در افغانستان به دست طالبان افتاد

یک پایگاه سیا در افغانستان به دست طالبان افتاد