مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 11:152021-09-08بين الملل

برلین: دولت جدید کابل، چیزی برای خوش بینی ندارد


وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی درباره ترکیب کابینه طالبان در افغانستان، مدعی شد اگر دولت جدید کابل نتواند امور خود را اداره کند آنگاه با خطر فروپاشی سیاسی و اقتصادی روبه رو خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از آمریکا، دولت ، ماس طی نشست خبری پیش از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: اعلام تشکیل دولت انتقالی، بدون مشارکت دیگر گروه ها و همچنین خشونت های دیروز علیه معترضان و خبرنگاران در کابل، نشانه هایی نیستند که دلیلی برای خوش بینی باشند .

وی با بیان اینکه برلین تمایل دارد گفت وگوها با طالبان را ادامه دهد تا مطمئن شود هر کسی که می خواهد بتواند از افغانستان خارج شود، اظهار داشت: افغانستان با بحرانی سه وجهی روبه رو است و کمبود مواد غذایی در بخش های زیادی از این کشور مشاهده است .

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آلمان با اشاره به قطع شدن حمایت های مالی بین المللی از افغانستان بعد از روی کار آمدن طالبان، مدعی شد: اگر دولت جدید نتواند امور کشوری را اداره کند، خطر فروپاشی سیاسی و اقتصادی وجود دارد که همین امر، عواقب بشری خطرناک تری را در پیش دارد .

به نوشته رویترز، ماس قبل از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن و برلین باید هماهنگی های نزدیکی در موضوع افغانستان داشته باشند و درباره ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برلین: دولت جدید کابل، چیزی برای خوش بینی ندارد

برلین: دولت جدید کابل، چیزی برای خوش بینی ندارد