مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-07اقتصادي

هلیلان منطقه ای با ظرفیت های گردشگری و تاریخی فراوان!/ اماکن تاریخی را دریابید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان هلیلان با داشتن مناطق بکر طبیعی، مردم مهمانپذیر و آثار تاریخی فرهنگی می تواند بیش از این رشد یافته و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهرهای استان ایلام شود.

بدون شک تلفیق آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان که در مرز استان های ایلام، کرمانشاه و لرستان واقع شده باعث جذاب بودن آن برای مسافران و گردشگران است اما به دلیل محرومیت و بی توجهی ها، گردشگری آن رو به فراموشی است.

این شهرستان یکی از مناطق محروم استان است و می توان برای رونق بخشی به آن به جذب گردشگر با توجه به آثار تاریخی متعدد و زیبای آن از جمله رودخانه سیمره، تنگه شیرز، تنگه تیر، قلعه سام، پل دختر و پسر، قبرستان تاریخی بانلکان، قبرستان های سه گانه روستای مهدیه، بقعه امامزاده محمد و.

  توجه کرد.

مسوولین بایستی با محرومیت زدایی از این شهرستان با توجه به پتانسیل گردشگری و آثار تاریخی زیبایی که در آن قرار دارد زیرساخت های اولیه را فراهم کنند تا اگر کسی می خواهد سرمایه گذاری کند، امکانات اولیه و زیرساخت برای او فراهم باشد.

یکی از این آثار تاریخی در این شهرستان بنای تاریخی عمارت کهره مربوط به سده های متاخر دوران های تاریخی پس از اسلام است؛ عمارت والی کهره شامل دو بنا است که دولت سرا، محل حکمرانی و والی گری علیرضا خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلیلان منطقه ای با ظرفیت های گردشگری و تاریخی فراوان!/ اماکن تاریخی را دریابید

هلیلان منطقه ای با ظرفیت های گردشگری و تاریخی فراوان!/ اماکن تاریخی را دریابید