مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 09:402021-09-06اقتصادي

افزایش تب مالت در همدان/ کنترل بیماری نیازمند اعتبار و همکاری بین بخشی


مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به وجود مشکل اعتباری در همکاری بین بخشی برای کنترل بیماری تب مالت گفت: استان همدان به تنهایی نمی تواند درصد بیماری را کاهش دهد.

-  خبرگزاری فارس ـ همدان؛ طبق گفته متخصصین تعداد مراجعات مبتلایان تب مالت به بیمارستان های همدان افزایش یافته و نسبت به این موضوع نگرانی ایجاد شده است؛ در همین راستا به منظور اطلاع از نحوه کنترل و آموزش ها به سراغ مدیرکل دامپزشکی همدان رفتیم.

محمودرضا رسولی با بیان اینکه تب مالت یا برسلوز بیماری مشترک بین انسان و دام است که توسط یک خانواده از میکروب های بروسلوز به وجود می آید اظهار کرد: با توجه به خصوصیات میکروب بروسلوز که مقاومت بالایی دارد و داخل سلولی بوده که درون سلول های دام یا انسان می رود و دسترسی به آن سخت، مبارزه با این بیماری مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه درمان بروسلوز طولانی و با پروتکل های خاصی همراه است که به راحتی میسر نمی شود گفت: امسال احتمال ابتلا به بیماری تب مالت بالاست و این نگرانی وجود دارد که این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کند.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه به تب مالت بیماری هزارچهره هم گفته می شود که می تواند انواع علایم بیماری را ایجاد کند افزود: بیشترین علایم تب مالت، سقط جنین در دام ماده است که علاوه بر آن تب، بی اشتهایی، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تب مالت در همدان/ کنترل بیماری نیازمند اعتبار و همکاری بین بخشی

افزایش تب مالت در همدان/ کنترل بیماری نیازمند اعتبار و همکاری بین بخشی