مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-06اقتصادي

سیاستگذاری های جزیره ای در حوزه صنعت روغن متوقف شود


عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روغن کشی بر ضرورت اجتناب از سیاستگذاری های جزیره ای در حوزه صنعت روغن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیرحمزه توسلی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روغن کشی در برنامه تلویزیونی رویش، گفت: صنعت روغنکشی به عنوان یکی از ریشه دارترین صنایع کشور، قدمتی 60 ساله دارد و از سال 1317، ایران با ورود به حوزه صنعت روغن نباتی و جامد فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرد؛ در دهه 40 فعالیت در این زمینه گسترش بیشتری یافت و تصمیم گرفته شد کشت دانه های روغنی که در ابتدا با کشت پنبه بود، آغاز شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روغن کشی ایران افزود: در آن زمان، حدود 80 درصد نیاز داخلی کشور با بهره مندی از کشت دانه های روغنی پاسخ داده می شد اما در سال 78 این رقم به کمتر از 10 درصد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت کشور، افزایش میزان تقاضا، عدم موفقیت در زیرکشت بردن دانه های روغنی و بهره مند نشدن از تکنولوژی های نوین این صنعت، موجب افول صنعت روغنکشی کشور در دهه های اخیر شد که با افزایش میزان واردات این محصول همراه بود.

توسلی حمایت ویژه از کشاورزان را به عنوان یکی از اصول مهم در پیشبرد اهداف کلان در این عرصه عنوان کرد و گفت: متأسفانه طی سال های گذشته برای برون رفت از وابستگی، فعالیت و تحقیقات علمی در حوزه کشاورزی در راستای زیرکشت بردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستگذاری های جزیره ای در حوزه صنعت روغن متوقف شود

سیاستگذاری های جزیره ای در حوزه صنعت روغن متوقف شود