مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 17:052021-09-05اقتصادي

صادرات خربزه گرگاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: خربزه گرگاب علاوه بر مصرف داخلی به کشور های حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود؛ خربزه گرگاب شامل ارقام علی آقایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مصطفی عباسی اظهار داشت: نرخ برداشت خربزه گرگاب 35 تن در هکتار است و علاوه بر استان اصفهان در ساوه، تهران، البرز، اراک، قم و مناطق شمالی نیز کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه  افزود: این خربزه علاوه بر مصرف داخلی به کشور های حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود؛ خربزه گرگاب شامل ارقام علی آقایی، اموچی، تو سرخ، تو سفید (ارگون) و خنیز است.

عباسی آبیاری قطره ای مزارع خربزه در شرایط خشکسالی کنونی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: بازه زمانی کاشت تا برداشت خربزه گرگاب از ابتدای فروردین ماه تا پایان آبان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، شهرستان شاهین شهر و میمه 50 اثر تاریخ و گردشگری و ناملموس ثبتی در فهرست آثار ملی دارد که یکی از آن ها دانش سنتی کاشت، داشت و برداشت خربزه گرگاب است که به شماره 1861 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

انتهای پیام/63086/ج/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات خربزه گرگاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات خربزه گرگاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس