مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 07:102021-09-05اجتماعي

برخورد با عاملین مرگ ده ها قطعە پرندە زنبورخوار در اشنویە


رییس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: بر اساس گزارشات واصلە مردمی، یگان حفاظ محیط زیست اشنویە، در یکی از زیستگاه های این شهرستان، متوجە شدند کە 2 نفر زنبوردار در اقدامی ناشایست و برای نابودی پرندە زنبور خوار اقدام بە سم پاشی زنبورها در کندوها کردە کە .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی، کریم خضری اظهار دشت: نمی توان برای مصلحت کاری و سود بیشتر هر عمل نادرستی را توجیە کرد چرا که راه های دیگری برای دور نگە داشتن این پرندگان از زنبورها وجود دارد کە می توان با توسل بە آنها این پرندە زیبا و بسیار ضروری برای اکوسیستم را از محدودە پرواز زنبورها بیرون کرد از جملە با پخش صدای گونە شکاری قرقی از ضبط صوت این پرندگان از محل فرار می کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفتە، تصریح کرد: در برخورد با این پدیدە برای زنبورداران خاطی پروندە مقدماتی تشکیل و ضمن اخذ خسارات زیست محیطی، پروندە در راستای اعمال مادە 13 قانون شکار و صید بە دادگستری ارجاع دادە خواهد شد.

رییس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: کشتار دستەجمعی این گونە برای دفع آن توسط زنبورداران لطمات جبران ناپذیری بە تنوع زیستی شهرستان وارد خواهد آورد و سایر گونەهای گوشتخوار در هنگام تغذیە آن نیز آسیب خواهند دید، فلذا ادارە حفاظت محیط زیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با عاملین مرگ ده ها قطعە پرندە زنبورخوار در اشنویە

برخورد با عاملین مرگ ده ها قطعە پرندە زنبورخوار در اشنویە