مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-05پزشكي

مواجهه با کادمیوم چه تاثیری بر بدن دارد؟


کادمیوم یک فلز سنگین سمی است که با بسیاری از بیماری ها ازجمله اختلال عملکرد مزمن کلیه، استئومالاسی (نرمی استخوان)، نارسایی حاد قلبی، فشار خون ثانویه و تصلب شرایین همراه است.

- ایسنا/خراسان رضوی کادمیوم یک فلز سنگین سمی است که با بسیاری از بیماری ها ازجمله اختلال عملکرد مزمن کلیه، استئومالاسی (نرمی استخوان)، نارسایی حاد قلبی، فشار خون ثانویه و تصلب شرایین همراه است.

اگرچه نتایج تحقیقات متعددی نشان داده اند که کادمیوم ممکن است با القای لیپید در هر اکسیداسیون در سلول ها و ایجاد اختلال در سیستم آنتی اکسیدانی بر سیستم های مختلف تاثیر بگذارد اما مکانیسم تاثیر کادمیوم بر سیستم قلبی عروقی همچنان نامشخص است.

به نقل از ریوپورت کاردیول، نتایج تحقیقات اخیر در مورد نارسایی قلبی و انفارکتوس حاد میوکارد نشان داده است که کادمیوم توانایی پیش بینی خوبی برای مرگ ومیر بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد.

در اینجا به طور مختصر نقش کادمیوم در بیماری های قلبی عروقی را مرور می کنیم که ممکن است تحقیقات بیشتری را برای بررسی ارتباط احتمالی بین کادمیوم و مرگ ومیر در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی برانگیزد.

معرفی کادمیوم کادمیوم، یک فلز سنگین سمی است که تولید آن در طول قرن بیستم در نتیجه تولید باتری های نیکل کادمیوم، روکش فل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه با کادمیوم چه تاثیری بر بدن دارد؟

مواجهه با کادمیوم چه تاثیری بر بدن دارد؟