مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 04:452021-09-03پزشكي

تلاش برای تولید گندمی خاص برای جلوگیری از سرطان


محققان بریتانیایی در حال پرورش گونه جدیدی از گندم هستند که این گندم ها به صورت ژنتیکی اصلاح شده اند تا سطح پایین تری از آسپاراژین (اسید آمینه ای که هنگام برشته شدن نان با سرطان ارتباط دارد) را دارا باشند.

- محققان بریتانیایی در حال پرورش گونه جدیدی از گندم هستند که این گندم ها به صورت ژنتیکی اصلاح شده اند تا سطح پایین تری از "آسپاراژین" (اسید آمینه ای که هنگام برشته شدن نان با سرطان ارتباط دارد) را دارا باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این گندم ها در یک زمین آزمایشی در هرتفوردشر به عنوان بخشی از یک آزمایش پنج ساله که توسط موسسه Rothamsted Research و دانشگاه بریستول اجرا می شود ، رشد خواهند کرد.

این نخستین باری است که گندم با استفاده از تکنیک ویرایش ژن موسوم به کریسپر در مزارع انگلستان یا اروپا تولید می شود البته گفتنی است این روش در چین و ایالات متحده استفاده شده است.

محققان این مطالعه ژنوم یک سویه استاندارد از گندم را برای حذف آسپاراژین که هنگام پخت یا برشته شدن نان به آلاینده سرطان زا به نام آکریل آمید تبدیل می شود ، ویرایش کردند.

البته محققان این مطالعه از زمان عرضه نان های حاصل از این گندم ها به بازار خبر نداده اند اما بعید است که این گندم ها پیش از به پایان رسیدن دوره آزمایشی پنج ساله عرضه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای تولید گندمی خاص برای جلوگیری از سرطان

تلاش برای تولید گندمی خاص برای جلوگیری از سرطان