مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 03:152021-09-02سياسي

روحانیت و مسئولان باید مقید به مکارم اخلاق باشند


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: برای اینکه مردم در مسیر رفتارهای اسلامی قرار گیرند، در وهله اول روحانیت و مسوولان خود باید مقید به مکارم اخلاق باشند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، آیت الله رضا رمضانی پنج شنبه شب در آیین پایانی یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس در بستر فضای مجازی اظهارداشت: مساله اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه به تاکید قرآن به محاسن اخلاقی اشاره کرد و ادامه داد: محاسن اخلاقی افراد اگر برخواسته از دین اسلام باشد، می تواند به همه حوزه ها توجه داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین به تاکید امام سجاد(ع) بر خودپنداری و خودسازی اشاره کرد و ادامه داد: انسان هم در حوزه اخلاق فردی، اخلاق اجتماعی و هم اخلاق الهی( ارتباط انسان با خدا) باید به اندازه ظرفیت خود به خودش بپردازد.

آیت الله رمضانی در این باره با اشاره به این جمله که اگر حوزه اخلاق و معنویت هم در حوزه فردی، اجتماعی و هم حوزه الهی مورد توجه انسان ها قرار بگیرد، ایجاد مسوولیت پذیری می شود و اگر شناخت انسان از خود به صورت صحیح به دست بیاید به خودیابی و خدایابی منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانیت و مسئولان باید مقید به مکارم اخلاق باشند

روحانیت و مسئولان باید مقید به مکارم اخلاق باشند