مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-02سياسي

دوگانه های مهم در نقشه راه عقلانیت


در همین سال های سپری شده و عبرت آموز، برخی مدیران چنین تلقی یا تلقین کردند که به جای تقویت ساخت درونی اقتصاد و احیای ظرفیت ها و رفع موانع می توانیم ظرف مدت کوتاهی دم کدخدا(!) را ببینیم و فتح الفتوح اقتصادی اتفاق بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، محمد ایمانی طی یادداشتی در بشناسید تا راه را پیدا کنید .

امام (ع) سپس برای عقل و جهل، 75 لشکر برشمردند؛ از جمله: امید یا ناامیدی، فهم یا حماقت، طمأنینه و ثبات قدم یا شتابزدگی و تذبذب، حلم یا سفاهت، صبر و شکیبایی یا جزع و بی تابی، وفا یا عهد شکنی، صدق یا کذب، امانت یا خیانت، اخلاص یا شائبه، شهامت یا کُندی و خرفتی، رازداری یا افشای راز، جهاد یا ترک آن، انصاف یا حمیت، حکمت یا هوی، وقار یا خفّت، محافظت یا سستی و تهاون، نشاط یا بی حوصلگی، الفت یا تفرقه و جدایی .

نوع موفقیت ها یا ناکامی های ما، به میزان اهتمام ما به ارکان هر یک از این دو جبهه برمی گردد.

با مردم رو راست نبودند، آنها که در سالیان گذشته از عقل دم زدند، اما امید به دشمن را ترویج کردند و در فراموشی عبرت ها کوشیدند.

دروغ گفتند آنها که احساس عجز و یأس را در پیکره جامعه تزریق کردند، بی تابی و دستپاچگی را جای حلم و ثبات قدم نشاندند، تحریف کردند و سفاهت را دور اندیشی جا زدند، همت و نشاط کار را تعطیل کردند و مردم را به سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوگانه های مهم در نقشه راه عقلانیت

دوگانه های مهم در نقشه راه عقلانیت