مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 01:352021-08-31پزشكي

آیا زگیل های پوستی به سرطان تبدیل می شوند؟


یک متخصص پوست و مو در چهارمحال و بختیاری در خصوص تبدیل شدن زگیل به سرطان، گفت: به جز چند نمونه از زگیل های تناسلی، دیگر زگیل ها استعداد بدخیمی ندارند، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص پوست و مو در چهارمحال و بختیاری در خصوص تبدیل شدن زگیل به سرطان، گفت: به جز چند نمونه از زگیل های تناسلی، دیگر زگیل ها استعداد بدخیمی ندارند، مثلا دو نمونه از زگیل های تناسلی بعد از سال ها ماندگاری در ناحیه، امکان دارد بدخیم شوند.

حسین شبانزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه معمولا زگیل های پوستی زمینه ویروسی دارند، اظهار کرد: زگیل ها توسط خانواده ویروس HPV به وجود می آیند که این خانواده از تنوع زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه زگیل ها 180 نوع تیپ دارند، افزود: هرکدام از این انواع وقتی وارد پوست می شوند، نمای ظاهری متفاوتی را ایجاد می کنند، یک سری از انواع ویروس ها در پوست دست و پا و برخی دیگر در ناحیه صورت رشد می کنند.

شبانزاده با بیان اینکه شیوع زگیل پوستی در زنان و مردان مساوی است، خاطرنشان کرد: در زمان های گذشته، چون کودکان در محیط بیرون از منزل بازی می کردند، بیشتر مبتلا به زگیل پوستی می شدند، از آن جا که عامل این بیماری، ویروس بود، به راحتی به افراد دیگر نیز سرایت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا زگیل های پوستی به سرطان تبدیل می شوند؟

آیا زگیل های پوستی به سرطان تبدیل می شوند؟