مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 10:052021-08-31اقتصادي

2 راه برای نجات ایران از خشکسالی


مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی با بیان این که چالش کم آبی با روش های فناورانه و مدیریت صحیح منابع حل شدنی است، - مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی با بیان این که چالش کم آبی با روش های فناورانه و مدیریت صحیح منابع حل شدنی است، استفاده از آب های ژرف و شیرین کردن آب دریا را دو راه برای نجات ایران از خشکسالی دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کامبیز مهدی زاده بیان مطلب فوق اظهار کرد: در کوتاه مدت تنها دو راه ممکن است، نخستین راه شیرین کردن آب دریا و انتقال آب به مناطقی است که با مشکل کم آبی مواجه هستند.

دومین راهکار استفاده از ظرفیت آب های ژرف است.

وی افزود: علت اینکه گفته می شود تنها راه، بدین معنی نیست که مدیریت منابع آب را فراموش کنیم، چاه جدید حفر کنیم و همچنان بر کشاورزی سنتی تکیه کنیم، بلکه باید الگوهای جدیدی را در رأس برنامه های خود قرار دهیم.

مهدی زاده با بیان این که در دهه های اخیر حفر بی رویه چاه ها و احداث کارخانه های ذوب آهن و صنایعی که به مصرف آب زیاد نیازمند هستند، بدون انجام مطالعات زمین شناسی و زیست محیطی مشکلات آبی زیادی را برای کشور ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 راه برای نجات ایران از خشکسالی

2 راه برای نجات ایران از خشکسالی