مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 10:502021-08-30پزشكي

آیا تجویز اشتباه پزشکان سبب شیوع قارچ سیاه شده است؟


دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور گفت: نمی توان گفت شیوع قارچ سیاه تقصیر پزشکان و به دلیل تجویز بیش از اندازه آن ها است هر چند در مواردی هم تجویز غیر ضروری وجود دارد که باید کاهش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، آمیتیس رمضانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود شیوع کرونا و تجویز کورتون در یک سال ونیم گذشته قارچ سیاه به تازگی در کشور شیوع پیدا کرده است؟، گفت: سال گذشته تا این اندازه برای درمان کرونا از کورتون و دگزامتازون استفاده نمی شد چرا که ما از این موضوع آگاه نبودیم که استرویید یا کورتون تا چه میزان در درمان این بیماری موثر است و در این خصوص حدس هایی می زدیم و مطالعاتی هم در این باره صورت گرفته بود که شروعی برای مصرف این دارو جهت درمان کووید بود.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال برای ما ثابت شده که کورتون و دگزامتازون به شدت در درمان کرونا موثر است و می تواند زندگی فرد را حفظ کند، ادامه داد: از طرفی دیگر باید به این نکته توجه کنیم که تنها مصرف این دارو ها احتمال ابتلا به قارچ سیاه را بالا نمی برد و دیابت هم نقش بسزایی در ابتلا به این بیماری ایفا می کند و بیشتر بیماران مبتلا به قارچ سیاه سابقه ابتلا به دیابت را دارند.

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور با بیان اینکه پیک پنجم بسیار شدیدتر از پیک های قبلی است، افزود: ویروس دلتا هم از نظر شدت و سرایت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تجویز اشتباه پزشکان سبب شیوع قارچ سیاه شده است؟

آیا تجویز اشتباه پزشکان سبب شیوع قارچ سیاه شده است؟