مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 07:402021-08-30اقتصادي

کرونا در ویتنام؛ گران شدن قهوه در جهان


سرمای شدید سال گذشته برزیل و تاثیر آن بر محصولات قهوه، قیمت این محصول در جهان را به بالاترین میزان در 7 سال گذشته رسانده است.

- پس از مشکلات آب و هوایی برزیل که باعث تخریب محصولات قهوه این کشور و افزایش قیمت آن در سطح جهانی شد، اینک محدودیت ها و تعطیلات سخت گیرانه کرونایی ویتنام مانع توزیع این محصول در جهان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران، سرمای برزیل و کرونا در ویتنام نگرانی از کمبود قهوه و گرانی آن در جهان را رقم می زند.

بی بی سی نوشت: ویتنام به عنوان دومین تولید کننده برجسته و بزرگ قهوه در جهان به دلیل محدودیت ها و تعطیلات کرونایی قیمت دانه های قهوه خود را افزایش داده است.

افزایش شدید مبتلایان کووید 19 و کمبود واکسن در مراکز اصلی تولید قهوه ویتنام باعث ایجاد محدودیت های رفت و آمد و نقل و انتقال در این مناطق و توقف صادرات قهوه شده است.

ویتنام صادرکننده اصلی قهوه روبوستای جهان محسوب می شود که دانه ای تلخ برای محصولات قهوه فوری و همچنین برخی از ترکیبات مخلوط های اسپرسو است.

قرنطینه شهر هوشی مین به عنوان بزرگترین شهر جنوبی ویتنام تجار ویتنامی را در صادرات کالا به ویژه دانه های قهوه با مشکل روبه رو کرده است.

قیمت عمده دانه های ربوستا در سال جاری حدود 50 درصد افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در ویتنام؛ گران شدن قهوه در جهان

کرونا در ویتنام؛ گران شدن قهوه در جهان