مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 02:152021-08-29بين الملل

کره شمالی رآکتور هسته ای خود را بار دیگر راه اندازی کرد


نهاد ناظر بر فعالیت هسته ای سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود ادعا کرد که کره شمالی یک راکتور هسته ای تولید پلوتونیوم را بار دیگر راه اندازی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر نقل از روزنامه جروزالم پست، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود مدعی شد که کره شمالی ظاهراً یک رآکتور هسته ای را که تصور می شود پلوتونیوم موردنیاز برای ساخت تسلیحات هسته ای را تولید می کند، مجدداً راه اندازی کرده است.

این نهاد بین المللی از زمان اخراج بازرسان آژانس اتمی از سوی پیونگ یانگ در سال 2009، هیچ گونه دسترسی به تأسیسات هسته ای کره شمالی نداشته است.

بنا به ادعای رسانه های غربی، کره شمالی از آن زمان به بعد برنامه تسلیحات هسته ای خود را به سرعت پیش برد و آزمایش های هسته ای را خیلی زود از سر گرفت.

در حال حاضر آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت هسته ای کره شمالی را دورادور و عموماً از طریق تصاویر ماهواره ای تحت نظر دارد.

آژانس اتمی در گزارش خود پیرامون این رآکتور 5 مگاواتی در یونگبایون - یک مجتمع هسته ای در مرکز برنامه هسته ای کره شمالی- نوشت: نشانه هایی دال بر فعالیت رآکتور در بازه زمانی اوایل دسامبر 2018 تا آغاز ژوییه 2021 در دست نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی رآکتور هسته ای خود را بار دیگر راه اندازی کرد

کره شمالی رآکتور هسته ای خود را بار دیگر راه اندازی کرد