مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 15:502021-08-24اجتماعي

شستشوی فنی درختان کهنسال باغ فین کاشان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از شستشوی فنی و علمی درختان کهنسال مجموعه جهانی باغ فین با اعتبار بیش از 500 میلیون ریال از اعتبارات ملی خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از شستشوی فنی و علمی درختان کهنسال مجموعه جهانی باغ فین با اعتبار بیش از 500 میلیون ریال از اعتبارات ملی خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخشی از طرح حفاظت و نجات بخشی فضای سبز مجموعه باغ فین شستشوی درختان کهنسال و مرتفع بوده که از ابتدای دهه 90 تا کنون به صورت مستمر انجام شده است.

وی افزود: وزش بادهای فصلی و محلی که همراه با گرد وغبار است و همچنین موقعیت جغرافیایی باغ فین که در کنار آزاد راه کاشان به اصفهان قرار گرفته است، باعث مسدود شدن روزنه های گیاه و اختلال در وضعیت سلامتی گیاه می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، تصریح کرد: عملیات شستشوی مستمر و اصولی درختان مجموعه جهانی باغ فین یک ضرورت است که در طول سال با استفاده از آب و گاهی با استفاده از صابون ارگانیک پالیزین انجام می شود.

سرمدیان گفت: عملیات شستشوی درختان باغ فین از سه جهت تاج، پوشش و از راس تا پایین درخت به صورت شبانه و به مدت حداقل 30 دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شستشوی فنی درختان کهنسال باغ فین کاشان

شستشوی فنی درختان کهنسال باغ فین کاشان