مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 15:452021-08-23سياسي

مسئولیت دولت در جبران خسارات ناشی از کرونا


در این یادداشت می خواهیم ببینیم که آیا دولت در برابر خسارات، خصوصا خسارات جانی (اعم از فوت یا بیماری) که بر اثر کووید19 به افراد وارد شده مسئول است یا نه؟ به استناد قواعد مسئولیت مدنی دولت، - در این یادداشت می خواهیم ببینیم که آیا دولت در برابر خسارات، خصوصا خسارات جانی (اعم از فوت یا بیماری) که بر اثر کووید19 به افراد وارد شده مسئول است یا نه؟ به استناد قواعد مسئولیت مدنی دولت، اگر دولت از 20ماه پیش که کرونا در ایران شایع شد، در مقابله با این بیماری مرتکب تقصیر و حتی قصور شده باشد، پاسخ این سؤال مثبت خواهد بود و درنتیجه باید خسارات زیان دیدگان را جبران کند.

کامبیز نوروزی - حقوق دان 1- یادآوری: در این یادداشت کلمه دولت محدود به قوه مجریه نیست بلکه به همان معنا به کار می رود که در قانون اساسی آمده است؛ یعنی تمام ساختار و سازمان اداری سیاسی کشور اعم از قوه مجریه و سایر دستگاه ها و نهادها.

مصادیق آن در ماده 2 قانون مدیریت بحران که مرتبط با بحث ماست، به تفصیل بیان شده است.

2- در این یادداشت می خواهیم ببینیم که آیا دولت در برابر خسارات، خصوصا خسارات جانی (اعم از فوت یا بیماری) که بر اثر کووید19 به افراد وارد شده مسئول است یا نه؟ به استناد قواعد مسئولیت مدنی دولت، اگر دولت از 20ماه پیش که کرونا در ایران شایع شد، در مقابله با این بیماری مرتک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت دولت در جبران خسارات ناشی از کرونا

مسئولیت دولت در جبران خسارات ناشی از کرونا