مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 06:452021-08-23اقتصادي

مبادلات تجاری ایران و افغانستان به حالت عادی بازگشت


سخنگوی گمرک از بازگشت مبادلات تجاری ایران و افغانستان به حالت قبل خبر داد.

- به نقل از گمرک، سید روح الله لطیفی در خصوص آخرین وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان و تجارت دو کشور گفت: با توجه به درگیری های اخیر در کشور افغانستان و کاهش 15 درصدی وزن تجارت ایران و افغانستان در حال حاضر آخرین آمارها حاکی از آن است که تا 30 مرداد 1400 تجارت ایران و افغانستان به حدود هزار و 300 کامیون در روز رسیده است.

وی افزود: بیش از 500 کامیون در مرز ماهیرود و حدود 600 کامیون در مرز دوغارون و 185 کامیون در مرز میلک تردد داشتند که در مرز میلک 97 کامیون ورودی از افغانستان و 88 کامیون خروجی بوده که از این تعداد 22 کامیون شامل محموله صادراتی، 15 کامیون محموله ترانزیتی، 17 کامیون سیمان، 33 کامیون شامل تانکر و 5 کامیون مرجوعی بوده است.

سخنگوی گمرک گفت: در مرز میلک با ورود و خروج 185 کامیون مجدداً به میزان تردد قبل از درگیری ها در این مرز نزدیک می شویم و 7 و نیم درصد کاهش نسبت به قبل وجود دارد که به سرعت در حال بازگشت به حالت قبل است و در مرز ماهیرود نیز تا 60 درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

لطیفی تاکید کرد: پیش بینی می شود با توجه به نزدیکی فصل برداشت تره بار و تعیین نیاز افغانستان از ایران تبادل دو کشور از مرز میلک از میانگین 200 کامیون عبور کند و به 300 کامیون برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبادلات تجاری ایران و افغانستان به حالت عادی بازگشت

مبادلات تجاری ایران و افغانستان به حالت عادی بازگشت