مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 09:552021-08-21اقتصادي

تلفن همراه؛ صدرنشین واردات 4 ماه نخست امسال


معاون فنی دفتر آمار گمرک از صدرنشینی واردات گوشی تلفن همراه در 4 ماهه نخست 1400 به ارزش یک میلیارد و 156 میلیون دلار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، آرزو غنیون اظهار داشت: طی چهار ماه نخست امسال، میزان کل واردات قطعی به کشور به ارزش 14 میلیارد و 576 میلیون دلار بوده که این میزان واردات مشتمل بر 4050 قلم کالای وارداتی (تحت کدتعرفه 8 رقمی) است که از 105 کشور طرف معامله تجاری ایران وارد کشور شده است.

وی گفت: در میان کالاهای وارداتی گوشی تلفن همراه نه تنها در بین ده قلم عمده کالاهای وارداتی به لحاظ ارزشی رخ می نماید، بلکه به عنوان نخستین کالای وارداتی مشاهده می شود و بیش از یک میلیارد دلار به واردات این کالای مصرفی که حدود 8 درصد از ارزش کل واردات کشور در چهار ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده تخصیص داده شده است.

معاون فنی دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران ادامه داد: در چهار ماه منتهی به تیر ماه سال جاری، حدود 5 میلیون و یکصد و پنجاه و شش هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و 156 میلیون دلار به رویه تجاری وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد 28 درصدی از نظر تعدادی و 102 درصدی از نظر ارزشی را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفن همراه؛ صدرنشین واردات 4 ماه نخست امسال

تلفن همراه؛ صدرنشین واردات 4 ماه نخست امسال