مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 05:202021-08-21سياسي

رقابتی شدن، آفت جایگاه و قداست «دف» است/کردستان مهد دف جهان


یکی از اساتید ساز دف معتقد است؛ اگرچه ساز دف قداست و جایگاهش را از خانقاه ها گرفته است، اما رقابتی شدن فعالیت در این حوزه آفت بزرگی برای جایگاه و قداست این ساز عرفانی شده است.

- کسب رتبه های برتر در جشنواره های مختلف داخلی و خارج از استان و جشنواره های بین المللی از افتخارات این دف نواز جوان و البته دغدغه مند این موسیقی عرفانی است، او معتقد است که اصالت و قداست دف به عنوان مهم ترین اصل باید حفظ شود و اجازه ندهیم که ریتم های خانقاهی که جایگاه امروز دف از برکت آن است به فراموشی سپرده شود.

با این استاد دف و دف نوازی سنندجی گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

فارس: چه شد به موسیقی عرفانی علاقه مند شدید و الان چند سال است در این زمینه فعالیت دارید؟ بیش از 24 سال است در این حوزه فعالیت دارم خیلی کوچک بودم 5 یا 6 ساله که برای نخستین بار این ساز مقدس را در دست گرفتم در دل یکی از خانقاه های شهر سنندج، خانواده ام اهل طریقت هستند با تشویق استادم و به عشق خانقاه دف را از همان کودکی یاد گرفتم و در طول این سال ها سعی کردم هرگز بدون وضو پنجه بر این ساز عرفانی مقدس نکوبم و بخاطر مادیات در هیچ مراسم عرفانی و مولودی خوانی شرکت نکنم، تمام توفیقاتی هم که در این عرصه به دست آورده ام را مدیون تشویق های استاد طریقتم، حاج شیخ یوسف طالبانی و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابتی شدن، آفت جایگاه و قداست «دف» است/کردستان مهد دف جهان

رقابتی شدن، آفت جایگاه و قداست «دف» است/کردستان مهد دف جهان