مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 09:452021-08-19بين الملل

فوکویاما و سیاست تغییر رژیم


فوکویاما می گوید مفهوم رژیم در آثار افلاطون و ارسطو هم به کار رفته و به طور خلاصه، رژیم به این معنا چیزی فراتر از نهادهای سیاسی رسمی لازم برای حکمرانی است.

- فوکویاما می گوید مفهوم رژیم در آثار افلاطون و ارسطو هم به کار رفته و به طور خلاصه، رژیم به این معنا چیزی فراتر از نهادهای سیاسی رسمی لازم برای حکمرانی است.

عصرایران؛ هومان دوراندیش - این روزها که تنور بحث ناکامی آمریکا در افغانستان داغ است، مخالفان و موافقان آمریکا و غرب و دموکراسی، هر یک دلایلی در رد یا تایید دو دهه حضور آمریکا در جامعه افغانستان مطرح می کنند که در جای خود قابل تامل اند.

برخی در کتاب آمریکا بر سر تقاطع در توضیح نسبت اندیشه لئو اشتراوس (فیلسوف سیاسی برجسته آلمانی الاصل که در دهه 1930 از چنگ نازیسم به آمریکا گریخت) با سیاست خارجی دولت بوش، ایده رژیم در آرای اشتراوس را پیش می کشد و بررسی می کند.

او اگرچه می گوید اشتراوس برخلاف مارکس آموزه ای تولید نکرد و از آثارش به دشواری می توان چیزی استنتاج کرد که به تحلیل سیاست عمومی شباهت داشته باشد، اما معتقد است ایده رژیم به معنایی که اشتراوس و شاگردانش به کار می بردند با ایده تغییر رژیم در سیاست خارجی دولت بوش نسبتی داشت و در واقع رای اشتراوس درباره رژیم پشتوانه ای بود برای سیاست تغییر رژیم در دولت بوش.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوکویاما و سیاست تغییر رژیم

فوکویاما و سیاست تغییر رژیم