مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-16بين الملل

دو شرط آمریکایی ها برای به رسمیت شناختن طالبان


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: اگر طالبان حقوق ابتدایی بشری را رعایت کند و به تروریست ها پناه ندهد، آمریکا آنها را به رسمیت خواهد شناخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا حاضر است مشروط به رعایت حقوق ابتدایی بشری و عدم پناه دادن طالبان به تروریست ها این گروه را برسمیت بشناسد.

بلینکن به در پاسخ به پرسش سی ان ان درباره اینکه آیا واشنگتن آماده است طالبان را به عنوان دولت مشروع به رسمیت بشناسد گفت: دولت آینده افغانستان که حقوق ابتدایی بشری مردم خود را رعایت کند و به تروریست ها پناه ندهد، دولتی است که ما می توانیم با آن کار کنیم و آن را به رسمیت بشناسیم.

وی افزود: در مقابل نیز، دولتی که حقوق ابتدایی مردم خود از جمله زنان و دختران را رعایت نمی کند و به گروه های تروریستی پناه می دهد که طرح حمله به آمریکا یا متحدان و شرکایش را دارند، مطمئناً توسط ما برسمیت شناخته نخواهند شد.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پیش از نسبت به مداخله بیشتر در امور داخلی افغانستان به واشنگتن هشدار داده بود.

طالبان دو هفته قبل نیز در بیانیه ای تاکید کرده بود که آمریکا با تشویق افغان ها به فرار از افغانستان در امور این کشور مداخله می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو شرط آمریکایی ها برای به رسمیت شناختن طالبان

دو شرط آمریکایی ها برای به رسمیت شناختن طالبان