مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 10:202021-08-14فرهنگي

پخش قدیمی ترین تصاویر عزاداری آذری زبان ها در مستند «صادق الوعد»


مستند «صادق الوعد» با نگاهی تاریخی- روایی به میراث معنوی عزاداری در منطقه اردبیل و اتصال این آیین کهن محرمی به اشعار بیضاء اردبیلی (صادق الوعد) در حال پخش از شبکه دو سیما است.

- مستند صادق الوعد با نگاهی تاریخی- روایی به میراث معنوی عزاداری در منطقه اردبیل و اتصال این آیین کهن محرمی به اشعار بیضاء اردبیلی (صادق الوعد) در حال پخش از شبکه دو سیما است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مجموعه مستند صادق الوعد در 12 قسمت 30 دقیقه ای عناصر کلیدی میراث معنوی عزاداری در اردبیل را مورد بررسی دقیق قرار داده و نقطه به نقطه، اتصال این آیین به اشعار عرفانی بیضاء اردبیلی را به تصویر می کشد.

در صادق الوعد از منابع دست اول کتب، نوارهای برجا مانده و ذاکرین قدیمی که برخی طی این سال ها به رحمت خدا رفته اند، استفاده شده است.

استناد مستند صادق الوعد به دست خط های شاعری از 150 سال قبل، دستیابی و استفاده از قدیمی ترین تصاویر عزاداری های آذری زبان ها و پخش کردن صدای مجالسی برای حدود 60 سال قبل، همه و همه گواهی بر قوت فرم و محتوای این سبک عزاداری است.

این مستند که از سال 1387 تصویربرداری آن شروع شده است از آرشیوهای شخصی متعلق به سال های 1371 تا 1400 بهره می برد و محوریت آن درباره شخصیتی به نام میرزامحمد صادق اردبیلی است که اشعار این شاعر آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخش قدیمی ترین تصاویر عزاداری آذری زبان ها در مستند «صادق الوعد»

پخش قدیمی ترین تصاویر عزاداری آذری زبان ها در مستند «صادق الوعد»