مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 10:202021-08-12سياسي

جریان قومیت و هویت را جز مکتب اسلام، هیچ مکتبی نتوانسته بیان کند


مولف کتاب تشخص و هویت آذربایجان گفت: هیچ کس و هیچ جریانی به زیبایی مکتب اسلام نتوانسته جریان قومیت و هویت را به درستی بیان کند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مولف کتاب تشخص و هویت آذربایجان گفت: هیچ کس و هیچ جریانی به زیبایی مکتب اسلام نتوانسته جریان قومیت و هویت را به درستی بیان کند.

علی آذریان روز پنجشنبه، 21 مردادماه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به دلایل نوشتن کتاب تشخص و هویت آذربایجان، اظهار کرد: از جدی ترین مشکلات مردم آذربایجان در طول 150 سال اخیر، که بعد از جریانات دوره ی مدرنیته فکر بنده را به خود مشغول کرده بود، بزرگ مردان آذربایجان بود که این همه بزرگ مردی آفریده بودند ولی حق آن ها با مفاهیم بسیار غیراصولی و غیر علمی ضایع شده بود.

وی بیان کرد: شخصیت های بزرگی در آذربایجان به لحاظ مجاهدت و علمی کارهای بزرگی انجام داده بودند ولی هر کدام را با یک عنوانی سرکوب کردند.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ مردان آذربایجان در دوره ی مشروطه، گفت: دوره ی مشروطیت دو مرحله دارد بعد از جریان به توپ بستن مجلس همه ی ایران در دوره محمدعلی شاه تسلیم شد، آذربایجان تنها جریانی بود که در مقابل آن قرار گرفت و تسلیم نشد.

آذربایجانی ها 11 ماه در کوچه های تبریز شهید دادند و مقاومت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان قومیت و هویت را جز مکتب اسلام، هیچ مکتبی نتوانسته بیان کند

جریان قومیت و هویت را جز مکتب اسلام، هیچ مکتبی نتوانسته بیان کند