مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-11پزشكي

آنچه در مورد HPV باید بدانید


یک متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در همدان از وجود بیش از 150 نوع ویروس هاپیلومای انسانی خبر داد و گفت: در اغلب موارد این زگیل ها ضایعات خوش خیم پوستی هستند که توسط ویروس هاپیلومای انسانی در نواحی مختلف بدن ممکن است تکثیر یابند.

- ایسنا/همدان یک متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در همدان از وجود بیش از 150 نوع ویروس هاپیلومای انسانی خبر داد و گفت: در اغلب موارد این زگیل ها ضایعات خوش خیم پوستی هستند که توسط ویروس هاپیلومای انسانی در نواحی مختلف بدن ممکن است تکثیر یابند.

دکتر محمدرضا سبحان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: احتمال انتقال و گسترش ویروس از طریق سطح پوست باز که دچار خراش، ساییدگی یا زخم باشد، وجود دارد، بنابراین رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از انتقال این ویروس بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه برخی زگیل ها در ناحیه کف پا رشد و تکثیر می یابند، خاطرنشان کرد: استفاده از کفش آلوده و دمپایی آلوده این ویروس در صورت وجود سطح باز پوست وارد بدن می شود، بنابراین استفاده از وسایل شخصی و پای برهنه راه نرفتن حتی برای یک قدم در جلوگیری از انتشار زگیل کف پا مؤثر است.

دکتر سبحان با بیان اینکه هیچ محدودیت سنی برای ابتلا به زگیل وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: در هر سنی احتمال درگیری با این ویروس وجود دارد اما سن شیوع زگیل در ناحیه دست، آرنج، زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در مورد HPV باید بدانید

آنچه در مورد HPV باید بدانید