مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 03:002021-08-09پزشكي

آشنایی با علائم و درمان افسردگی بعد زایمان


افسردگی بعد زایمان، یکی از عوارض نگران کننده، خصوصا برای مادران و حتی زوج های جوان به شمار می رود؛ اختلالی که همه ابعاد سلامت نه تنها مادر بلکه نوزاد و دیگر اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

- ایسنا/فارس افسردگی بعد زایمان، یکی از عوارض نگران کننده، خصوصا برای مادران و حتی زوج های جوان به شمار می رود؛ اختلالی که همه ابعاد سلامت نه تنها مادر بلکه نوزاد و دیگر اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از اختلالات روان شناختی در دوران بارداری، افسردگی پس از زایمان است که تهدیدی برای سلامت مادر و نوزاد محسوب می شود؛ تحقیقات نشان می دهد بین افسردگی پس از زایمان با نوع زایمان، سن مادر، جنسیت ناخواسته نوزاد از طرف والدین، میزان تحصیلات و سابقه قبلی افسردگی در افراد ارتباط وجود دارد.

دکتر سعید البرزی سه شنبه 19 مرداد در یک کارگاه آموزشی با بیان اینکه حاملگی و دوره بعد از آن با یک سری تغییرات روان­ شناختی همراه است، گفت: گاهی این تغییرات روان شناختی منجر به بروز افسردگی پس از زایمان می­ شود که مشکلاتی برای مادر و نوزاد به همراه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بارداری با تغییرات شدید هورمونی در بدن همراه است؛ در این دوره بدن مقدار بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با علائم و درمان افسردگی بعد زایمان

آشنایی با علائم و درمان افسردگی بعد زایمان