مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-08اقتصادي

برخی صیفی جات در یزد گران و کمیاب شد


رییس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد با تایید کمیاب شدن برخی صیفی جات در بازار میوه و تره بار یزد، علت گرانی هویج و افزایش قیمت آن را کاهش سطح زیرکشت این محصول به دلیل کم آبی در استانهای تامین کننده بازار یزد ذکر کرد.

- ایسنا/یزد رییس اتحادیه میوه و تره بار استان یزد با تایید کمیاب شدن برخی صیفی جات در بازار میوه و تره بار یزد، علت گرانی هویج و افزایش قیمت آن را کاهش سطح زیرکشت این محصول به دلیل کم آبی در استانهای تامین کننده بازار یزد ذکر کرد.

محمدحسین مشرف در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه قیمت برخی از اقلام میوه و تره بار در بازار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که مهمترین علت آن را می توان کاهش سطح زیرکشت به دلیل کم آبی دانست.

وی با بیان این که یزد هویج مصرفی خود را از استان های خوزستان و فارس تامین می کند، گفت: کم آبی در خوزستان باعث شده تا هر کیلو هویج با قیمت 15 هزار تومان در یزد کمیاب باشد.

مشرف در این باره افزود: از آن جایی که هویج در استان هایی دیگر همچون اصفهان با قیمت بیش از 16 هزار تومان است، مجبور به افزایش قیمت کنونی این صیفی تا سه هزار تومان در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو سبزی خوردن نیز در بازار میادین میوه و تره بار یزد با قیمت 8500 تومان و هر کیلو سبزی خورشتی 6200 تومان است که افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی صیفی جات در یزد گران و کمیاب شد

برخی صیفی جات در یزد گران و کمیاب شد