مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 03:502021-08-08پزشكي

بهداشت به مثابه مسئله اجتماعی


یک پژوهشگر، در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده که تا کنون در میان انواع و اقسام مسائل اجتماعی، سخنی از اینکه بهداشت به عنوان مسئله اجتماعی ذکر شود، - ، سجاد بهرامی پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی، در این یادداشت آورده است: تا کنون در میان انواع و اقسام مسائل اجتماعی، سخنی از این که بهداشت به عنوان مسئله اجتماعی ذکر شود، نبوده است.

ممکن است در میان بحث های داغ، سلامت روان در برابر خودکشی و سلامت جسم در برابر اعتیاد خود را نشان دهند، یعنی به جای سلامتی، آسیب ها را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

اما ما نه به پدیده بهداشت روان و جسم، که با دو پدیده بحرانی چون خودکشی و اعتیاد مواجه بودیم و تماماً سعی می کردیم که این دو پدیده رخ ندهند، اگرچه همین ها هم در حد برنامه های سرسری درمانی از طریق قرص و توصیه صورت گرفته و چندان به علاج واقعه قبل از وقوع پایبند نبوده ایم.

جامعه ایرانی، در دیدن و طرح مسائل خود به شدت عینیت گرا و مشاهده گرا است، یعنی اگر مسئله ای بخش عظیمی از جامعه را تحت تأثیر قرار ندهد و از هر خانه ای شخصی آسیب نبیند، مردم آن را مسئله نمی دانند.

حال آن که همین حد مسئله باوری هم به مدد مداخله های علوم جدید صورت می گیرد، و الا ممکن بود مردم آن را تقدیر ازلی و بلای ناگهانی دانسته، خودکشی را از گناهکار دانستن فرد و اعتیاد را گردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهداشت به مثابه مسئله اجتماعی

بهداشت به مثابه مسئله اجتماعی