مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 03:452021-08-08پزشكي

چرا آمار ابتلا و فوتی های کرونا واقعی نیست؟


هر زمان سرازیر شدن موارد ابتلا را مشاهده کردیم و این روند چند روزی به طول انجامید، آن وقت می توان با اطمینان گفت که یک یا دو هفته بعد شاهد کاهش تعداد مرگ ها هم خواهیم بود.

- یک اپیدمیولوژیست با اشاره به کاهش انجام تست های PCR در جهت شناسایی مبتلایان کرونا، گفت: بر این اساس تعداد زیادی از موارد بیماری را تشخیص نمی دهیم و به عبارتی موارد ما بیش از چیزی است که گزارش می کنیم.

از طرفی مرگ هایی هم که به عنوان مرگ قطعی کووید19 اعلام می کنیم همان هایی است که تست شان مثبت شده است؛ پس نه تعداد مرگ ها و نه تعداد ابتلاها واقعی نیست.

دکتر مسعود یونسیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: نکته ای که در مورد آمارها از گذشته ثابت بوده و خلاف گویی نیست، این است که آنچه به عنوان ابتلا و متعاقب آن به عنوان مرگ های ناشی از کرونا گزارش می کنیم بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی آنهایی است که تست PCR مثبت داشته اند و این یعنی تست برایشان درخواست شده و نتیجه مثبت شده است و تست PCR هم به شیوه درستی انجام شده است.

با این فرض در یک ماه و نیم گذشته حدود 6 یا 7 درصد از تست هایمان مثبت می شد.

یعنی به ازای هر یک مریض 15 یا 16 تست انجام می دادیم، در روزهای اخیر این عدد به کمتر از 3 تست به ازای هر بیمار رسیده است و این یعنی بیش از 40 درصد تست های ما مثبت می شود و این اصلا خبر خوبی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمار ابتلا و فوتی های کرونا واقعی نیست؟

چرا آمار ابتلا و فوتی های کرونا واقعی نیست؟