مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 11:402021-08-07اجتماعي

پلاستیک چه بلایی بر سر بچه لاک پشت های دریایی می آورد؟


آلودگی پلاستیک یکی از بزرگترین معضلات محیط زیست است و یک بررسی جدید نشان می دهد که این نوع از آلودگی، اثر منفی شدیدی بر بچه لاک پشت ها می گذارد.

- آلودگی پلاستیک یکی از بزرگترین معضلات محیط زیست است و یک بررسی جدید نشان می دهد که این نوع از آلودگی، اثر منفی شدیدی بر بچه لاک پشت ها می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک گروه کارشناسی در هر دو ساحل شرقی و غربی استرالیا در بدن بچه لاک پشت ها پلاستیک پیدا کردند.

پس از بیرون آمدن از تخم در سواحل، این خزندگان کوچک به سوی جریان های آبی حرکت می کنند، یعنی پهنه های آب که در مسیر مشخصی حرکت می کند و اولین سال های زندگی خود را در اقیانوس شروع می کنند.

این جریان های آبی مقدار زیادی پلاستیک با خود حمل می کنند و بچه لاک پشت ها به دلیل تغذیه در سطح آب مقدار زیادی از آنها را می بلعند.

دکتر امیلی دونکان، از مرکز اکولوژی و حفاظت حیات وحش دانشگاه اکستر می گوید:لاک پشت های جوان برای رشد در اقیانوس سازگاری و تکامل پیدا کرده اند، جایی که به نسبت، جانوران شکارچی کمتری وجود دارند.

هر چند مطالعات به ما نشان داد که این رفتار، آنها را به دام می اندازد و به آلوده ترین مناطق مانند چرخاب بزرگ زباله اقیانوس آرام می کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاستیک چه بلایی بر سر بچه لاک پشت های دریایی می آورد؟

پلاستیک چه بلایی بر سر بچه لاک پشت های دریایی می آورد؟