مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 05:502021-07-31اقتصادي

تیشه به ریشه حیات با بی تدبیری/ کم آبی سمنان را تهدید می کند


این روزها سلسله ای از چالش ها و مشکلات از جمله کمبود آب و استفاده نادرست از منابع موجود منجر به بروز چالشی به نام کم آبی در کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، زنگ خطر بحران آب سال هاست به صدا درآمده؛ خطری که می رفت با سیلاب های بهار 1398 به دست فراموشی سپرده شود و توهمی به نام بازگشت ترسالی را در اذهان ایجاد کند؛ اما این بازگشت توهمی بیش نبود و واقعیت ها گویای وضعی به مراتب نگران کننده بوده که همچون آواری بر سر ایران فرود آمده است.

سلسله ای از چالش ها و مشکلات از جمله کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب به بروز و ظهور چالشی به نام کم آبی در کشور دامن زده است.

خشک سالی های مکرر با برداشت های غیرمنطقی احمد ترانی، کارشناس محیط زیست در همین زمینه می گوید: خشک سالی های مکرر با برداشت های غیرمنطقی، بیش از حد و غیراصولی از آب های سطحی و زیرزمینی وضعیت آبی کشور را به یک بحران بزرگ تبدیل کرده؛ بحرانی که خود را با خشک شدن دریاچه ها، رودخانه ها و تالاب ها، کاهش سطح آب های زیرزمینی، بیابان زایی، فرونشست زمین، فرسایش خاک نشان داده است و نمی توان آن را انکار کرد.

او ادامه داد: بر اساس آنچه محققان می گویند خشک سالی تنها ناشی از کاهش بارندگی ها نیست و دست تخریبگر بشر نیز با تخلیه سفره های آب زیرزمینی در آن عیان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه به ریشه حیات با بی تدبیری/ کم آبی سمنان را تهدید می کند

تیشه به ریشه حیات با بی تدبیری/ کم آبی سمنان را تهدید می کند