مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:102021-07-24اقتصادي

قتل قنات به دست دلارهای نفتی و پمپ های چینی


دلارهای نفتی و پمپ های چینی فرهنگ استفاده درست از آب که قنات آن را ترویج می داد، را از بین برد.

- ایسنا/مرکزی یک فعال حوزه آب گفت: دلارهای نفتی و پمپ های چینی فرهنگ استفاده درست از آب که قنات آن را ترویج می داد، را از بین برد.

احسان آخانی سوم مردادماه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: قنات براساس میزان بارش و نزولات آسمانی منابع آبی در اختیار بهره بردار قرار می دهد به این شکل که اگر سال آبی پر بارشی را تجربه کنیم، قطعا قنوات پر آبی را در اختیار خواهیم داشت و بالعکس و این شاخص باعث می شود که کشاورزان کشت و کار خود را با توجه به میزان دبی آب قنات تنظیم کنند و در واقع حکمرانی درست آب صورت می گیرد .

وی فرهنگ قنات را فرهنگ در کنار یکدیگر بودن و حل مسائل با گفتگو تعریف کرد و با بیان اینکه قنات فقط یک سازه آبی نیست بلکه ساختاری است که فرهنگ استفاده درست از آب را ترویج می کند، افزود: این فرهنگ، کشاورز را وادار می کند که براساس منابع در اختیار، کشت و کار داشته باشد و مانع از آن می شود که برای داشتن محصولات بیشتر به منابع آبی بیشتری تعرض کند و در واقع مصرف براساس توان اکولوژیک سرزمین صورت می گیرد.

آخانی با تاکید بر اینکه با ورود دلارهای نفتی و پمپ های چینی متاسفانه فرهنگ استفاده درست از آب که قنات آن را ترویج داد، از بین رفت، گفت: با از بین رف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قتل قنات به دست دلارهای نفتی و پمپ های چینی

قتل قنات به دست دلارهای نفتی و پمپ های چینی